Yleiset sopimusehdot

1. Määritelmät

Ellei asiayhteydestä toisin ilmene, seuraavat termit tarkoittavat alla määriteltyjä ja alla olevissa määritelmissä yksikkömuoto sisältää monikkomuodon ja päinvastoin.

“Sopimus” tarkoittaa soveltuvan, Markkinointiboostin ja Asiakkaan asianmukaisesti sopiman, palvelusopimuksen ja Tilauksen sitovia ja voimassa olevia ehtoja (mukaan lukien näihin viittauksella sisällytetyt ehdot, kuten nämä Yleiset Ehdot), sekä kaikkia näihin tehtyjä muutoksia. Mikäli näiden Yleisten Ehtojen ja tilaussopimuksen tai Tilauksen välillä on ristiriitoja, tilaussopimus saa etusijan, ellei sen ehtoja ole erityisesti ja nimenomaisesti muutettu uuden Tilauksen ehtojen mukaisesti tai Osapuolten allekirjoittamalla muutossopimuksella.

“Luottamuksellinen Tieto” on määritelty Markkinointiboosti Yleiset Ehdot kohdassa Salassapito.

“Asiakastieto” tarkoittaa Asiakkaan toimittamia tietoja tai tietoja, jotka on lähetetty tai toimitettu Markkinointiboostille Asiakkaan puolesta tämän Sopimuksen mukaisesti, pois lukien kaikki Markkinointiboostin materiaalit ja Kolmannen Osapuolen Palvelut.

“Voimaantulopäivä” tarkoittaa Sopimuksessa määriteltyä päivämäärää tai, mikäli sellaista päivämäärää ei ole määritelty, Sopimuksen mukaista myöhäisintä allekirjoituspäiväystä tai sähköisen hyväksynnän päiväystä.

“Immateriaalioikeudet” tai “IPR:t” tarkoittaa (i) patentteja, keksintöjä, suunnitelmia, tekijänoikeuksia ja lähioikeuksia, tietokantaoikeuksia, tavaramerkkejä ja niihin liittyviä liikearvoa, tuotemerkkejä (rekisteröityjä ja rekisteröimättömiä) sekä oikeutta edellä mainittujen rekisteröintiin; (ii) omistusoikeutta verkkotunnuksiin; (iii) tietotaitoa; (iv) edellä mainittuihin oikeuksiin liittyviä hakemuksia, jatkohakemuksia ja uudistamisia; ja (v) kaikkia muita vastaavia oikeuksia missä tahansa päin maailmaa.

“Markkinointiboosti Yleiset Ehdot” tarkoittaa tätä liitettä 1.

“Tilaus” tarkoittaa Osapuolten sopimaa tilausta, jolla Asiakas tekee Palvelutilauksen, ja johon sovelletaan tämän sopimuksen ehtoja.

“Osapuoli/Osapuolet” tarkoittaa Sopimuksen osapuolia, yksittäin “Osapuoli” ja yhdessä “Osapuolet”

“Palvelutilaus” tarkoittaa palvelun, digimarkkinointipalvelun, verkkosivupalvelun ja/tai verkkokauppapalvelun yhdistelmää, jonka Asiakas on tilannut Markkinointiboostilta tämän sopimuksen ja/tai sovellettavien Tilausten mukaisesti. Palvelutilaus voi sisältää myös ylläpitopalveluita, jos näitä palveluita on sovittu sisältyvän Asiakkaan palvelutilaukseen.

“Kolmannen Osapuolen Palvelut” tarkoittaa tietopalveluja sekä sisältö, jotka kolmas osapuoli on kehittänyt tai jonka Immateriaalioikeudet kuuluvat kolmannelle osapuolelle. Tälläisiä Kolmannen Osapuolen Palveluja voidaan toimittaa osana Palvelutilausta tai sen yhteydessä.

“Virhe” tarkoittaa virhettä, mistä johtuen Palvelutilaukseen sisältyvät palvelut eivät toimi sovellettavien Tilausten mukaisesti ja Virhe olennaisesti haittaa palvelun käyttöä.

“Käyttäjä” tarkoittaa Asiakkaan toimihenkilöitä, johtajia, työntekijöitä, konsultteja, edustajia ja alihankkijoita (sillon kuin tälläiset asiantuntijat, edustajat ja alihankkijat toimivat yksinomaan Asiakkaan puolesta ja eduksi), joilla on pääsy palveluun.

2. Palvelun käyttö

2.1 Palvelun käyttämiseksi, Asiakkaan on päästävä Internetiin Asiakkaan omalla kustannuksella, joko suoraan tai sellaisten laitteiden välityksellä, jolla voidaan päästä verkkopohjaiseen sisältöön. Asiakkaan tulee hankkia tarvittavat laitteet palvelun käyttämiseksi ja Internetiin pääsemiseksi.

2.2. Asiakas on yksin vastuussa siitä, että palvelun Käyttäjät noudattavat Sopimuksen ehtoja ja Asiakas on korvausvelvollinen Sopimuksen ehtojen rikkomisesta.

2.3 Asiakas on vastuussa sellaisten ohjelmien, tiedostojen, työkalujen, järjestelmien, tietojen ja muiden materiaalien paikkansapitävyydestä ja täydellisyydestä, jotka Asiakas tai joku sen puolesta on antanut Markkinointiboostille käytettäväksi Tilauksen tai palvelun tarjoamiseksi. Asiakas on vastuussa siitä, että Markkiointiboostilla on oikeus käyttää tälläisiä materiaaleja tämän Sopimuksen mukaisten velvoitteidensa suorittamiseen.

2.4 Asiakas tiedostaa, että Markkinointiboostiin Sopimuksen mukaisten velvollisuuksien suorittaminen on riippuvainen siitä, että Asiakas suorittaa velvollisuutensa ajallaan ja täyttää Sopimuksen mukaiset velvollisuutensa, mukaan lukien mutta tähän rajoittumatta, oikea-aikaisen päätöksenteon. Asiakas, ei Markkinointiboosti, on vastuussa sen varmistamisesta, että Palvelutilaus on sopiva Asiakkaan tarkoituksia tai käyttöä varten. 

3. Salassapito

3.1 Osapuoli (“Vastaanottava Osapuoli”) sitoutuu pitämään salassa kaikki toiselta Osapuolelta (“Luovuttava Osapuoli”) tai tämän Osapuolen toimintaan liittyvältä henkilöltä saamansa liiketoimintaa, liikesuhteisiin tai menettelytapoihin liittyvät luottamukselliset tiedot, olivatpa ne kaupallista, teknistä tai muuta vastaavaa tietoa ja jotka ovat merkitty yksityisomisteiseksi tai luottamuksellisiksi tai joiden tulisi kohtuullisesti ymmärtää olevan yksityisomisteista tai luottamuksellista (“Luottamuksellinen Tieto”). Vastaanottava Osapuoli saa käyttää Luottamuksellista Tietoa ainostaan tämän Sopimuksen mukaiseen tarkoitukseen. Vastaanottavan Osapuolen tulee viipymättä ilmoittaa Luovuttavalle Osapuolelle, mikäli salassapitoa rikotaan tai uhataan rikkoa. Vastaanottavan Osapuolen tulee täyttää Luovuttavan Osapuolen kohtuulliset pyynnöt Luovuttavan Osapuolen oikeuksien toteuttamisessa.

3.2 Salassapitovelvollisuus ei koske sellaisia aineistoja ja tietoja jotka a) ilman tämän sopimuskohdan rikkomusta tulevat tai ovat yleisesti saatavilla tai muutoin julkisia; b) Osapuoli on saanut ilman salassapitovelvollisuutta kolmannelta osapuolelta; c) ovat Vastaanottavan Osapuolen tiedossa ilman salassapitovelvollisuutta ennen niiden saamista Luovuttavalta Osapuolelta; d) Vastaanottava Osapuoli tai sen konserniyhtiö on itsenäisesti kehittänyt hyödyntämättä Luovuttavalta Osapuolelta saamansa Luottamuksellista tietoa: tai e) Vastaanottava Osapuoli on velvollinen luovuttamaan lain, asetuksen tai muun viranomaismääräyksen taikka oikeuden päätöksen perusteella, jolloin Vastaanottava Osapuoli on velvollinen informoimaan lain salliessa tästä Luovuttavaa Osapuolta ja Vastaanottavan Osapuolen tulee luovuttaa Luottamuksellista Tietoa ainoastaan lain velvoittamassa määrin ja sillä edellytyksellä, että Luottamuksellinen Tieto pysyy muilta osin luottamuksellisena.

3.3 Vastaanottavalla Osapuolella on oikeus luovuttaa Luottamuksellista Tietoa tarveperusteisesti oikeudellisille neuvonantajilleen, tilintarkastajilleen, alihankkijoilleen, edustajilleen tai omille tai konsenriyhtiöidensä johtajille, toimihenkilöille ja työntekijöille, joista kukin on sitoutunut vähintään tämän sopimuskohdan tasoiseen salassapitovelvoitteeseen ja edellyttäen, että Vastaanottava Osapuoli on vastuussa kaikista edellä mainittujen henkilöiden tämän kohdan vastaisesta toiminnasta.

3.4 Tähän kohtaan liittyvät oikeudet ja velvoitteet jäävät voimaan Sopimuksen päättymisen jälkeen ja ovat voimassa viisi (5) vuotta luovuttamishetkestä, lukuun ottamatta liikesalaisuuksia tai muita immateriaalioikeuksia, joiden osalta salassapitovelvoite jatkuu ja pysyy voimassa päättymisestä huolimatta soveltuvan lain mukaisesti.

4. Immateriaalioikeudet

4.1 Markkinointiboosti omistaa Markkinointiboostin Luottamuksellisen Tiedon, mukaan lukien sitä koskevat Immateriaalioikeudet. Asiakas omistaa Asiakkaan Luottamukselliset Tiedot, mukaan lukien sitä koskevat Immaterialioikeudet.

4.2 Ellei toisin ole nimenomaisesti kirjallisesti sovittu, tällä Sopimuksella ei myönnetä Osapuolelle suoraa tai välillistä oikeutta käyttää tai hyödyntää toiselle Osapuolelle tai kolmannelle osapuolelle kuuluvia Immateriaalioikeuksia.

5. Takuu

5.1 Markkinointiboosti takaa, että a) palvelu täyttää olennaisilta toiminnallisilta osiltaan soveltuvan Palvelutilauksen vaatimukset ja b) Markkinointiboostin velvollisuudet tämän Sopimuksen nojalla suoritetaan ammattimaisella tavalla. Asiakkaan kirjallisesta ilmoituksesta, Markkinointiboosti suorittaa tarvittavat korjauspalvelut kohtuullisen ajan kuluessa ilman Asiakkaalle aiheutuvia kustannuksia, kuitenkin noudattaen palvelukuvauksessa mahdollisesti määriteltyjä erityisehtoja korjausaikataulusta. Virka-ajan ulkopuolella kiireellisistä korjaustöistä sovitaan erikseen. Asiakkaan tulee tarjota kohtuullisessa määrin apua ja Asiakkaan saatavilla olevat tiedot Markkinointiboostille Virheen korjaamiseksi. Markkinointiboosti varaa oikeuden keskeyttää palvelun tuottamisen tilapäisesti, mikäli se on tarpeellista korjaus-, huolto- tai muiden töiden vuoksi. Markkinointiboosti pyrkii minimoimaan katkoksen keston ja tiedottamaan siitä asiakkaalle mahdollisuuksien mukaan etukäteen. Takuu on voimassa ainoastaan, jos Asiakas on käyttänyt palveluita soveltuvan Tilauksen ja Sopimuksen ehtojen mukaisesti. Markkinointiboosti ei vastaa Virheistä tai toimintakatkoista, jotka aiheutuvat Ylivoimaisesta Esteestä. Markkinointiboosti ei vastaa sellaisten Virheiden korjaamisesta, jotka ovat aiheutuneet muutoksista tai muokkauksista tietokonelaitteistoon tai palveluihin, joiden osaksi palvelu tai sen osa on hankittu. Markkinointiboosti ei vastaa myöskään Virheistä, jotka aiheutuvat palvelusta tai sen osan käytöstä Kolmannen Osapuolen kanssa tai sellaisen laitteiston kanssa, joka on yhteensopimaton sen käyttöjärjestelmän kanssa, jonka osaksi palvelu tai sen osa on hankittu.

5.2 Markkinointiboosti vastaa siitä, että tämän Sopimuksen mukaisesti toimitetut palvelut suoritetaan kaikilta olennaisilta osiltaan tehtävän vaatimalla ammattitaidolla ja sovittujen spesifikaatioiden mukaisesti. Markkinointiboostin vastuu ja Asiakkaan yksinomainen oikeussuojakeinopalvelun virheestä rajoittuu virheen korjaamiseen tai palvelun uudelleen suorittamiseen edellyttäen, että Asiakas on ilmoittanut Markkinointiboostille Virheestä kahdeksan (8) päivän kuluessa sähköisesti tai muulla Markkinointiboostin ohjeistamalla tavalla.

5.3 MARKKINOINTIBOOSTI EI TAKAA, ETTÄ TOIMINNALLISUUDET TAI PALVELUN TOIMINTA ON HÄIRIÖTÖNTÄ TAI VIRHEENTÖNTÄ TAI ETTÄ KAIKKI SIINÄ OLEVAT VIRHEET KORJATAAN. Markkinointiboosti vakuuttaa, että se suorittaa palvelut noudattaen olennaisilta osiltaan lakeja ja asetuksia, jotka suoraan soveltuvat Markkinointiboostin yleiseen liiketoimintaorganisaation, tiloihin ja prosesseihin. Asiakas vakuuttaa, että se pääsee käsiksi ja käyttää palveluita ja antaa Asiakastiedot noudattaen olennaisilta osiltaan kaikkia lakeja ja asetuksia, jotka suoraan soveltuvat Asiakkaan yleiseen liiketoimintaorganisaation, tiloihin ja prosesseihin.

5.4 SOVELLETTAVAN LAIN SALLIMISSA RAJOISSA MARKKINOINTIBOOSTI EI MYÖNNÄ MITÄÄN MUITA TAKUITA TAI VAKUUTUKISA TÄSSÄ KOHDASSA MAINITUN TAKUUN LISÄKSI. ERITYISESTI, MARKKINOINTIBOOSTI EI MYÖNNÄ MITÄÄN VÄLITTÖMIÄ TAI VÄLILLISIÄ TAKUITA PALVELUIHIN MUKAAN LUKIEN MUTTA EI NÄIHIN RAJOITTUEN, TAKUU KAUPALLISESTA HYÖDYNNETTÄVYYDESTÄ, LOUKKAAMATTOMUUDESTA, SOVELTUVUUDESTA TIETTYYN KÄYTTÖTARKOITUKSEEN. MARKKINOINTIBOOSTI EI NIMENOMAISESTI MILTÄÄN OSIN MYÖNNÄ TAKUITA KOLMANNEN OSAPUOLEN OHJELMISTOILLE TAI PALVELUILLE.

6. Immateriaalioikeuksien loukkaukset

6.1 Markkinointiboosti vapauttaa Asiakkaan vastuusta, puolustaa Asiakasta ja korvaa Asiakkaalle kulut, vahingot, menetykset ja kustannukset (mukaan lukien, mutta näihin rajoittumatta, kohtuulliset asianajokustannukset) (yhteensä “Menetykset”), jotka aiheutuvat kolmannen osapuolen Asiakasta kohtaan tekemästä tai nostamasta väitteestä, kanteesta tai muusta oikeudellisesta menettelystä, jossa kolmas osapuoli väittää, että palvelu tai sen Sopimuksen mukainen käyttö loukkaa tälläisen kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksia.

6.2 Mikäli palvelun katsotaan loukkaavan kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksia, tai jos Markkinointiboosti yksinomaisen harkintansa mukaan kohtuudella arvioi, että palvelu voi loukata kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksia, Markkinointiboosti sitoutuu kustannuksellaan ja harkintansa mukaisesta kaupallisesti kohtuullisin keinoin joko a) hankkimaan Asiakkaalle oikeuden jatkaa palvelun käyttöä, tai b) vaihtamaan palvelun sellaiseksi, ettei se loukkaa kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksia ilman, että vaihto aiheuttaa olennaisia toiminnallisuuksien menetyksiä, tai c) muuttamaan palvelu siltä osin, kun se loukkaa kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksia. Mikäli mikään edellä mainituista vaihtoehdoista a), b), tai c) ei ole kaupallisesti toteutettavissa (Markkinointiboostin harkinnan mukaan), Markkinointiboosti irtisanoo Sopimuksen, ja Asiakas sitoutuu lopettamaan tämän Sopimuksen mukaisen palvelun käytön. Markkinointiboosti korvaa Asiakkaalle päättyneen palvelun käyttämättömäksi jäänet ennakkoon maksetut maksut. Samoin Markkinointiboosti korvaa Asiakkaalle ylläpitopalveluiden ennakkoon maksetuista maksuista sellaisen osuuden, joita se ei tule toimittamaan johtuen Sopimuksen tämän kohdan mukaisesta ennenaikaisesta päättymisestä.

6.3 Yllä mainitut immateriaalioikeuksien loukkauksia koskevat velvoitteet eivät kata vaateita, jotka johtuvat (i) palvelun käyttämisestä soveltuvan lain tai tämän Sopimuksen vastaisesti tai (ii) Asiakkaan tai Asiakkaan kolmannen osapuolen palveluun tekemistä muutoksista tai muista toimenpiteistä ja tällä on ollut vaikutus palveluun; tai (iii) siitä, että Markkinointiboosti on noudattanut Asiakkaan tai kolmannen osapuolen Asiakkaan puolesta antamia erityisiä ohjeita, määrityksiä tai suunnitelmia siltä osin, kun noudattaminen johtaa kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksien loukkaamiseen; tai (iv) palvelun käyttämistä tai yhdistämistä muun kuin Markkinointiboostin toimittaman tai Markkinointiboostin kirjallisesti hyväksymän ohjelmiston, laitteiston, ympäristön tai tuotteiden kanssa, edellyttäen, ettei palvelu ilman tälläistä käyttämistä tai yhdistämistä loukkaisi kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksia; tai (v) Asiakastiedoista.

6.4 Tämä Immateriaalioikeuksien loukkausta koskeva kohta määrittää Markkinointiboostin yksinomaisen vastuun ja Asiakkaan yksinomaisen oikeussuojakeinon kolmansien osapuolten immateriaalioikeuksien loukkauksia koskevien vaateiden osalta

6.5 Asiakas vapauttaa Markkinointiboostin vastuusta, puolustaa Markkinointiboostia ja korvaa Markkinointiboostille kaikki Menetykset, jotka aiheutuvat tai liittyvät Markkinointiboostia vastaan esittämistä väitteistä, kanteista tai muista oikeudellisista menettelyistä, joissa kolmas osapuoli väittää, että Asiakastieto tai Asiakkaan tarjoama Kolmannen Osapuolen Palvelu tai niiden käyttäminen tai käsittely loukkaa tietosuojaoikeuksia tai kolmannen osapuolen Immateriaalioikeuksia.

6.6 Korvauksen saavan osapuolen on a) ilmoitettava toiselle osapuolelle viipymättä kirjallisesti vaateista, kanteista tai muista oikeudellisista menettelyistä, joiden osalta korvausta vaaditaan edellyttäen, että ilmoitusvelollisuuden laiminlyönti ei poista korvauksen suorittavan osapuolen velvollisuutta paitsi siltä osin, kun laiminlyönti vaikuttaa velvollisuuteen; b) myöntää korvauksen suorittavalle osapuolelle yksinomaisen oikeuden puolustukseen ja asian sopimiseen edellyttäen, että korvauksen suorittava osapuoli ei saa sopia vaatimusta ilman korvauksen saavan osapuolen etukäteistä kirjallista suostumusta (jota ei saa kohtuuttomasti pidättää tai viivyttää). Korvauksen saavan osapuolen on kohtuullisesti toimittava yhteistyössä korvauksen suorittavan osapuolen kanssa ja kohtuullisesti avustettava tälläiseltä vaatimukselta puolustautumisessa (korvauksen suorittavan osapuolen kustannuksella).

7. Ylivoimainen Este

7.1 “Ylivoimaisella esteellä” tarkoitetaan Osapuolen kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa estettä (kuten lakko, tulipalo, tulva, viranomaisen toimenpiteet tai se, ettei kolmannen osapuolen infrastruktuuri tai energialähteet ole saatavilla), jota Osapuolen ei ole voitu kohtuudella edellyttää ottaneen huomioon Sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia Osapuoli ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Lukuun ottamatta Asiakkaan maksuvelvoitteita, Ylivoimaisesta esteestä johtuva Osapuolen suorituksen mahdottomuus jätetään huomioimatta eikä Osapuolella siten ole vastuuta viivästyksistä ja vahingoista, jotka aiheutuvat Ylivoimaisesta esteestä. Osapuolen alihankkijaa kohdannut Ylivoimainen este katsotaan Osapuolen Ylivoimaiseksi esteeksi silloin, jos alihankinnan kohteena olevaa suoritusta ei voida ilman olennaista viivettä tai kohtuuttomia kustannuksia tehdä tai hankkia muualta. Osapuolten on ilman aiheetonta viivettä ilmoitettava Ylivoimaisesta esteestä ja sen on ryhdyttävä kaupallisesti kohtuullisiin ja huolellisiin toimenpiteisiin Ylivoimaisen esteen korjaamiseksi.

8. Vastuunrajoitus

8.1 POIS LUKIEN MITÄ KOHDASSA 7.1 ON MAINITTU, KUMPIKAAN OSAPUOLI EI VASTAA TOISEN OSAPUOLEN VÄLILLISTÄ VAHINGOISTA, KUTEN RAJOITUKSETTA, TUOTANNON MENETTÄMINEN TAI KESKEYTYMINEN, TIETOJEN MENETTÄMINEN, LIIKEVOITON, SOPIMUSTEN TAI GOODWILL’IN MENETYS MISTÄ TAHANSA SYYSTÄ JA NIIDEN SEURAUKSENA SYNTYVISTÄ VAHINGOISTA JA KUSTANNUKSISTA, VAIKKA OSAPUOLELLE ON ILMOITETTU TÄLLÄISEN VAHINGON MAHDOLLISUUDESTA.

8.2 POIS LUKIEN MITÄ KOHDASSA 7.1 ON MAINITTU, KUNKIN OSAPUOLEN VASTUU TÄMÄN SOPIMUKSEN PERUSTEELLA JA SIIHEN LITTYEN (MUKAAN LUKIEN KAIKKI PALVELUHYVITYKSET, MAHDOLLISET SOPIMUSSAKOT JA MUUT VASTAAVAT SOPIMUSPERUSTEISET HYVITYKSET JA SEURAAMUKSET) ON ENINTÄÄN ASIAKKAAN VAHINKOTAPAHTUMAA EDELTÄNEEN YHDEN (1) KUUKAUDEN AIKANA MARKKINOINTIBOOSTILLE MAKSAMIEN MAKSUJEN ARVOLISÄVEROTON SUMMA. “VAHINKOTAPAHTUMULLA” TARKOITETAAN YKSITTÄISTÄ TAPAHTUMAA TAI SAMASTA PERUSTEESTA SYNTYVIEN VAHINKOTAPAHTUMIEN SARJAN ENSIMMÄISTÄ TAPAHTUMAA.

8.3 KUNKIN OSAPUOLEN VASTUU: (A) SALASSAPITOVELVOITTEIDEN RIKKOMISESTA, (B) OSAPUOLEN DPA:N MUKAISTEN VELVOLLISUUKSIEN RIKKOMISESTA JA (C) OSAPUOLEN INDEMNIFIKAATIO VELVOLLISUUKSIEN NOJALLA ON ENINTÄÄN KAKSI (2) KERTAA ASIAKKAALTA MARKKINOINTIBOOSTILLE TÄMÄN VOIMASSAOLON AIKANA MAKSETTAVAKSI TULEVIA MAKSUJA VASTAAVA SUMMA. TÄMÄN KOHDAN 8 MUKAINEN VASTUUNRAJAUS EI SOVELLU VAHINKOIHIN, JOTKA OVAT AIHEUTETTU TOISEN OSAPUOLEN TOIMESTA TAHALLISESTI TAI TÖRKEÄLLÄ HUOLIMATTOMUUDELLA. YLLÄ MAINITTU VASTUUNRAJAUS EI RAJOITA ASIAKKAAN VELVOLLISUUTTA MAKSAA MARKKINOINTIBOOSTILLE SOPIMUKSEN MUKAAN MAKSETTAVAKSI TULEVIA SOVELTUVIA MAKSUJA TAI KULUJA. MIKÄÄN TÄSSÄ SOPIMUKSESSA EI RAJOITA TAI POIS SULJE OSAPUOLEN VASTUUTA KUOLEMASTA TAI HENKILÖVAHINGOISTA, JOTKA OVAT AIHEUTUNEET OSAPUOLTEN HUOLIMATTOMUUDESTA TAI VASTUUTA VAHINGOSTA, JOTA EI LAIN MUKAAN VOI RAJOITTAA TAI POIS SULKEA.

8.4 Kaikki tämän sopimuksen mukaiset vaatimukset on esitettävä kahden (2) vuoden kuluessa vahinkotapahtumasta. Tämän kappaleen mukaisia vastuunrajoituksia sovelletaan sovellettavan lain salliman enimmäismäärän mukaisesti.

9. Hinnat ja maksuehdot

9.1 Asiakas maksaa Markkinointiboostille palvelusta Tilauksen yhteydessä Tilaussopimuksessa sovitun laskutuskauden mittaisissa jaksoissa. Laskut lähetetään Asiakkaan ilmoittamien laskutustietojen perusteella Postin palveluilla, sähköpostitse tai verkkolaskuna.

9.2 Markkinointiboostilla on oikeus sulkea palvelu ja lopettaa palvelun toimittaminen, mikäli maksua ei ole suoritettu neljäntoista (14) päivän kuluessa eräpäivästä. Markkinointiboostilla on oikeus periä suljetun palvelun uudellen avauksesta hinnaston mukainen avausmaksu.

9.3 Markkinointiboostilla on oikeus periä viivästyneistä suorituksista korkolain mukainen viivästyskorko sekä kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen huomautusmaksu. Asiakas on velvollinen korvaamaan maksujen laiminlyönnistä mahdollisesti aiheutuvat perintätoimistojen palkkiot ja muut oikeudelliset kulut laissa määriteltyjen kustannuksen mukaisesti. Markkinointiboostilla on oikeus periä liikasuoritusten palautuksesta kohtuullinen korvaus palautuksesta syntyneistä kuluista.

9.4 Markkinointiboosti pidättää oikeuden hinnan muutoksiin, jotka johtuvat esimerkiksi tuotantokustannusten tai olosuhteiden muutoksista. Hinnan muutoksista ilmoitetaan viimeistää yksi (1) kuukausi ennen muutoksen täytäntöönpanoa. Uudet hinnat astuvat voimaan asiakkaan seuraavassa laskutusjaksossa. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa palvelu päättymään ennen uuden hinnoittelun voimaanastumista. Lainsäädännöllisistä tai verotuksellisista syistä aiheutuvat hinnanmuutokset astuvat voimaan välittömästi.

10. Voimassaolo ja päättyminen

10.1 Tämä sopimus tulee voimaan Voimaantulopäivänä ja on voimassa X, kunnes Osapuoli irtisanoo sen tämän Sopimuksen ehtojen mukaisesti.

10.2 Kumpikin Osapuoli voi irtisanoa Sopimuksen tai soveltuvan Tilauksen päättymään välittömästi kirjallisella ilmoituksella toiselle Osapuolelle, mikäli: (i) toinen Osapuoli tulee maksukyvyttömäksi, asetetaan konkurssiin tai selvitystilaan, tai (ii) toinen Osapuoli rikkoo olennaisesti tätä Sopimusta. Jos tällainen rikkomus on korjattavissa, Sopimuksen päättyminen tulee voimaan 30 päivän kuluttua rikkomattoman Osapuolen kirjallisesta ilmoituksesta, jossa se kuvailee rikkomuksen ja ilmaisee aikomuksensa päättää Sopimuksen, mikäli rikkova Osapuoli ei korjaa rikkomusta edellä mainitun ajanjakson kuluessa. Jos asiakas päättää Sopimuksen Markkinointiboostin olennaisen sopimusrikkomuksen vuoksi, Asiakkaalla on oikeus saamaan hyvityksen etukäteen maksamista Tilausta koskevista maksuista Sopimuksen päättymisen jälkeiseltä ajalta, joita asiakas ei voi käyttää.

10.3 Sopimuksen päättymisen tai lakkaamisen jälkeen Markkinointiboosti ei enää toimita palvelua tai ylläpitopalvelua Asiakkaalle. Kaikki suorittamattomat maksuvelvollisuudet jäävät voimaan Sopimuksen päättymisestä huolimatta ja Asiakas on velvoitettu maksamaan Markkinointiboostille kaikki päättymispäivään mennessä kertyneet maksut.

10.4 Ehdot, jotka on erikseen todettu, tai jotka sisältönsä puolesta on tarkoitettu jäävän voimaan, jäävät voimaan Sopimuksen päättymisestä huolimatta.

11. Sovellettava laki, riidanratkaisu

11.1 Tähän sopimukseen (mukaan lukien siihen liittyvät sopimuksenulkoiset velvoitteet) ja sen tulkintaan sovelletaan Suomen lakia, pois lukien lainvalintaa koskevat säännökset. YK:n yleissopimusta kansainvälistä kauppaa koskevista sopimuksista ei sovelleta.

11.2 Tästä sopimuksesta syntyvät tai siihen liittyvät riitaisuudet (mukaan lukien siihen liittyvät sopimuksenulkoiset velvoitteet) ratkaistaan ensisijaisesti Osapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli Osapuolet eivät pääse sovintoon kuudenkymmenen (60) päivän kuluessa, riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin välimiesmenettelysääntöjen mukaisesti. Välimiesoikeus koostuu yhdestä Keskuskauppakamarin jäsenestä. Välimiesmenettely pidetään Oulussa suomen kielellä. Välimiesmenettelyä ja kaikkia siihen liittyviä materiaaleja ja tietoa käsitellään Luottamuksellisena Tietona.

12. Henkilötietojen käsittely

12.1 Markkinointiboosti tarjoaa palvelun yksityisyydensuojaa ja tietosuojaa koskevien lakien mukaisesti siinä määrin kuin ne soveltuvat Markkinointiboostiin käsittelijänä. Osapuolet sopivat, että Asiakkaan henkilötietojen käsittely tapahtuu Markkinointiboostin Henkilötietojen käsittelyä koskevan liitteen (“DPA”) ehtojen mukaisesti, joka on saatavilla osoitteessa: www.nordicgrowthmedia.fi/dpa, tai muussa sijainnissa Markkinointiboostin verkkosivustolla.

13. Muut ehdot

Sopimuksen siirtäminen. Kumpikaan Osapuoli ei voi siirtää oikeuksiaan tai velvollisuuksiaan tämän Sopimuksen alla ilman toisen Osapuolen etukäteen antamaa kirjallista lupaa, jota ei voida kohtuuttomasti pidättää. Edellä mainitusta huolimatta kummallakin Osapuolella on oikeus siirtää tämä Sopimus ilman toisen Osapuolen suostumusta konserniyhtiölleen tai yritysjärjestelyn, fuusion, tai olennaisen liiketoimintaosan kaupan osana, paitsi toisen Osapuolen suoralle kilpailijalle, missä tapauksessa toinen Osapuoli voi päättää Sopimuksen kirjallisella ilmoituksella siirtävälle Osapuolelle. Jollei edellä mainitusta muuta johdu, Sopimus sitoo Osapuolia sekä niiden seuraajia ja sallittuja siirronsaajia. Tämän Sopimuksen nojalla ei ole kolmansia osapuolia edunsaajana.

Alihankkijat. Markkinointiboostilla on oikeus käyttää alihankkijoita Palvelutilausten, ylläpitopalveluiden tai niiden osien toimittamiseen. Jollei tässä Sopimuksessa määritellystä muuta johdu, Markkinointiboosti on vastuussa tälläisten alihankkijoiden suorituksista ja siitä, että ne noudattavat tässä Sopimuksessa Markkinointiboostille asetettuja velvollisuuksia.

Julkisuus. Markkinointiboosti voi näyttää suhteensa asiakkaan kanssa (mukaan lukien Asiakkaan logon) markkinointi- ja myyntimateriaaleissaan kaikissa Markkinointiboostin markkinointikanavissa ja asiakaslistauksissa Sopimuksen voimassaoloaikana edellyttäen, että Asiakas voi rajoittaa tai päättää tälläisen käytön ilmoittamalla tästä kirjallisesti Markkinointiboostille milloin tahansa.

Ilmoitukset ja viestintä. Kaikki Sopimukseen liittyvät ilmoitukset tulee antaa kirjallisesti Sopimuksessa määritetyille tai Tilauksessa päivitetyille yhteyshenkilöille ja joko (i) henkilökohtaisesti vastaanottavalle Osapuolelle, (ii) kirjattuna kirjeenä tai lähetin välityksellä kirjeenä Osapuolen pääsopimuksessa ilmoittamaan postiosoitteeseen, tai (iii) sähköpostilla vastaanottokuittauksin. Laskuihin liittyvät ilmoitukset lähetetään kuitenkin Asiakkaan laskutusosoitteeseen. Osapuoli ilmoittaa kirjallisella ilmoituksella toiselle Osapuolelle muutoksista osoitetiedoissaan.

Yleistä. Markkinointiboosti varaa oikeuden muuttaa näitä Markkinointiboosti Yleisiä Ehtoja. Sopimusehtojen muutoksista ilmoitetaan yksi (1) kuukausi ennen niiden voimaantuloa. Pois lukien mitä edellä on mainittu, kaikki muutokset tai lisäykset Sopimukseen on sovittava kirjallisesti molempien Osapuolen asianmukaisesti valtuuttamien edustajien allekirjoituksilla tai sähköisellä hyväksynnällä. Kumpikin Osapuoli toimii omissa nimissään ja omaan lukuunsa, eikä tämä Sopimus muodosta yhteisyritystä, agentuuria, työsuhdetta tai muuta vastaavaa suhdetta Osapuolten välille. Kummallakaan Osapuolella ei ole oikeutta toimia toisen Osapuolen nimissä tai puolesta eikä Osapuolella ole oikeutta tehdä toista Osapuolta velvoittavia sitoumuksia, ellei toisin ole nimenomaisesti sovittu. Mikäli Osapuoli jättää käyttämättä jonkin Sopimukseen perustuvan oikeutensa, tämä ei rajoita Osapuolen oikeutta myöhemmin vastaavissa tapauksissa vedota sopimusehtoihin lain sallimissa rajoissa. Mikäli jokin Sopimuksen ehto on pätemätön tai täytäntöönpanokelvoton, se ei vaikuta muihin Sopimuksen ehtoihin lain sallimissa rajoissa. Osapuolet sitoutuvat neuvottelemaan tälläisen ehdon korvaamisesta pätevällä ja täytäntöönpanokelpoisella ehdolla. Sopimuksessa määritellään kaikki Osapuolten välillä sovitut ehdot ja Sopimus korvaa kaikki Osapuolten muut sopimukset aiheeseen liittyen. Solmiessaan Sopimuksen kumpikaan Osapuoli ei ole luottanut eikä kummallakaan Osapuolella ole oikeutta tai oikeussuojakeinoa perustuen lausuntoon tai vakuutukseen (huolimatta siitä onko se annettu huolimattomasti tai vilpittömästi), pois lukien sellaiset lausunnot ja vakuutukset, jotka on nimenomaisesti tässä Sopimuksessa annettu. Kaikki soveltuvaan Tilaukseen liitetyt liitteet ovat sisällytetty viittauksella Sopimukseen. Asiakkaan antamaan tilaukseen tai laskuun sisältyvällä epäjohdonmukaisella tai ristiriitaisella ehdolla ei ole vaikutusta, eikä se ole voimassa.

Scroll to Top